Όταν ο Άγγλος ποιητής Γουίλιαμ Μπλέικ έγραφε πριν από 200 χρόνια για την οδύνη στην οποία οδηγεί «ο δρόμος της υπερβολής», δεν είχε ασφαλώς στον νου του την έντονη γυμναστική. Να όμως που η επιστήμη τον επιβεβαιώνει. Σύμφωνα με νέα ιατρική έρευνα, όσοι άνδρες άνω των 40 ετών το παρακάνουν στην έντονη γυμναστική βάζουν την υγεία τους σε μεγάλο κίνδυνο.Η έρευνα, υπό την καθοδήγηση του Ίταλού φυσικοθεραπευτή Ντανιέλε Πιερομπόν, έδειξε ότι η υπερβολική γυμναστική των ανδρών που έχουν πατήσει τα 40 εγκυμονεί κινδύνους, όπως υπερκόπωση, σοβαρούς τραυματισμούς ή ακόμη και μόνιμες βλάβες στο μυοσκελετικό τους σύστημα.
«Το 30%40% των ασθενών μου που είναι άνω των 45 ετών αντιμετωπίζουν εξαιτίας της έντονης σωματικής άσκησης μια δέσμη προβλημάτων, όπως κακώσεις μηνίσκου, ρήξη συνδέσμων, δισκοπάθειες και φλεγμονές της ωμοπλάτης», λέει ο κ. Πιερομπόν.
Σύμφωνα με τον αθλητίατρο Κλάουντιο Γκαλότσι, αυτό το μεγάλο ποσοστό οφείλεται στο γεγονός ότι «πολλοί μεσήλικοι σήμερα δεν είναι μαθημένοι να αθλούνται από μικρή ηλικία και ξεκινούν να γυμνάζονται λίγο μετά τα 40 τους χρόνια».
Η μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει μια ανάλογη που διενεργήθηκε στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο ετήσιο Συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βόρειας Αμερικής, πολλοί άνδρες μεταξύ 45-55 ετών υποφέρουν από έντονους πόνους στο μυοσκελετικό τους σύστημα.Υπεύθυνα για τους πόνους αυτούς ήταν το τρέξιμο και τα άλματα, ασκήσεις που προκάλεσαν βλάβες στους χόνδρους και στους συνδέσμους των μεσήλικων αθλουμένων.Οι έρευνες έδειξαν ότι η καταπόνηση που παρουσιάστηκε στα άτομα αυτά ήταν πολύ μεγαλύτερη από άλλα, εξίσου απαιτητικά για το μυοσκελετικό σύστημα, αθλήματα, όπως η ποδηλασία και το κολύμπι.
Τα αποτελέσματα της αμερικανικής έρευνας προκάλεσαν πλήθος αντιδράσεων στον χώρο της αθλητιατρικής. Κάποιοι γιατροί είπαν ότι θα μπορούσε να «σαμποτάρει» την επιθυμία ενός μεσήλικου άνδρα να ασκηθεί σωματικά.Το αντίθετο, λένε επιστήμονες όπως ο δρ Γκαλότσι. Σκοπός τέτοιων ερευνών είναι να αποκαλύψουν κάθε πιθανό κίνδυνο που μπορεί να κρύβει η υπερβολική σωματική άσκηση για έναν μεσήλικο.Τέλος, συμβουλεύουν όσους άνδρες κάποιας ηλικίας αποφασίζουν να ξεκινήσουν ένα εντατικό πρόγραμμα άσκησης, να αποφύγουν το τρέξιμο που καταπονεί τους ασθενείς χόνδρους και να επιλέξουν αθλήματα λιγότερο «επώδυνα» για τον ανθρώπινο σκελετό, όπως η ήπια ποδηλασία και το κολύμπι.Όχι βεβαίως ότι και οι νεότεροι σε ηλικία αθλούμενοι άνδρες δεν διατρέχουν κινδύνους από την υπερβολική σωματική καταπόνηση. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στην αθλητιατρική επιθεώρηση «Ιnternational Journal of Sports Μedicine», οι άνδρες που γυμνάζονται υπερβολικά εμφανίζουν προβλήματα υγείας ανεξαρτήτως ηλικίας.
Οι ερευνητές λένε ότι η ιδανική άσκηση για όσους δεν θέλουν να καταπονούνται είναι 100 βήματα το λεπτό επί μισή ώρα την ημέρα.
Το περπάτημα κάνει καλό
Στοιχεία δείχνουν ότι η ήπια φυσική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, είναι εξίσου καλή, αν όχι καλύτερη από τις πιο έντονες ασκήσεις για τον έλεγχο ορισμένων δεικτών της καρδιολογικής υγείας.Η βελτίωση των επιπέδων της καρδιοπροστατευτικής «καλής» (ΗDL) χοληστερόλης φάνηκε να εξαρτάται από το πόσο γυμνάζονταν οι εθελοντές και όχι από το πόσο έντονα. Και το καλύτερο όλων: τα οφέλη ίσχυαν ακόμη και όταν οι εθελοντές έκαναν πολυήμερο «διάλειμμα» από την προπόνηση.
giorgosbiz
Bookmark and Share


Share/Save/Bookmark

Δημοσίευση σχολίου

.

 aw2
 aw2