Όλοι ψάχνουν το ιδανικό οικολογικό αυτοκίνητο. Πόσο κοντά είμαστε σε αυτό;
Μάθε παρακάτω:
Diesel
Η εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων έχει φτάσει και περάσει τους βενζινοκινητήρες σε πολλά από τα προσόντα που έχουν. Η απόδοση των diesel και η οικονομία τους είναι κορυφαία. Στα περισσότερα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα (1.600-2.000 κ.εκ.) η κατανάλωση είναι κάτω από 5 λίτρα πετρελαίου για 100 χλμ. Οι ρύποι CO2 είναι στα καινούργια όρια (γύρω στα 130-150 γρ./χλμ.), η διάρκεια ζωής τους είναι τουλάχιστον μιάμιση φορά μεγαλύτερη από τους βενζινοκινητήρες και ο κλασικός θόρυβος τείνει να εκμηδενιστεί. Μοναδικό ελάττωμα είναι η μείωση των αποθεμάτων πετρελαίου.
Υβριδικά
Εδώ υπάρχει διαχωρισμός σε original (full Hybrid) και απλά υβριδικά (mildhybrid). Το full hybrid κινείται από ένα βενζινοκινητήρα -που τίθεται σε λειτουργία όταν από την κεντρική ηλεκτροκίνητη μονάδα ελέγχου θεωρηθεί απαραίτητο- και σβήνει όταν η ποσότητα ρεύματος είναι επαρκής. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής η εναλλαγή ηλεκτροκινητήρα σε βενζινοκινητήρα γίνεται συνεχώς. Στο mildhybrid, ο ηλεκτροκινητήρας βοηθάει το βενζινοκινητήρα όποτε χρειαστεί, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση. Και στις δύο περιπτώσεις, οι εκπομπές CO2 είναι μειωμένες.
Μάθε παρακάτω:
Diesel
Η εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων έχει φτάσει και περάσει τους βενζινοκινητήρες σε πολλά από τα προσόντα που έχουν. Η απόδοση των diesel και η οικονομία τους είναι κορυφαία. Στα περισσότερα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα (1.600-2.000 κ.εκ.) η κατανάλωση είναι κάτω από 5 λίτρα πετρελαίου για 100 χλμ. Οι ρύποι CO2 είναι στα καινούργια όρια (γύρω στα 130-150 γρ./χλμ.), η διάρκεια ζωής τους είναι τουλάχιστον μιάμιση φορά μεγαλύτερη από τους βενζινοκινητήρες και ο κλασικός θόρυβος τείνει να εκμηδενιστεί. Μοναδικό ελάττωμα είναι η μείωση των αποθεμάτων πετρελαίου.
Υβριδικά
Εδώ υπάρχει διαχωρισμός σε original (full Hybrid) και απλά υβριδικά (mildhybrid). Το full hybrid κινείται από ένα βενζινοκινητήρα -που τίθεται σε λειτουργία όταν από την κεντρική ηλεκτροκίνητη μονάδα ελέγχου θεωρηθεί απαραίτητο- και σβήνει όταν η ποσότητα ρεύματος είναι επαρκής. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής η εναλλαγή ηλεκτροκινητήρα σε βενζινοκινητήρα γίνεται συνεχώς. Στο mildhybrid, ο ηλεκτροκινητήρας βοηθάει το βενζινοκινητήρα όποτε χρειαστεί, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση. Και στις δύο περιπτώσεις, οι εκπομπές CO2 είναι μειωμένες.
Ηλεκτροκίνηση
Από τα τέλη του 18ου αιώνα λειτουργούσαν ηλεκτροκινητήρες στους τέσσερις τροχούς. Στις αρχές του 20ού αιώνα κυκλοφορούσαν περισσότερα από 40.000 τέτοια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Το 1900 πάνω από το 1/3 των αυτοκινήτων σε κυκλοφορία ήταν ηλεκτρικά. Η αυτονομία τους όμως ήταν περιορισμένη σε μερικές δεκάδες χιλιόμετρα και οι κλασικές μπαταρίες μόλυβδου αποφορτίζονταν γρήγορα, με αποτέλεσμα το όνειρο της ηλεκτροκίνησης να σβήσει.
Υδρογόνο-Κυψέλες καυσίμου-Φυσικό αέριο
Βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο, με ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν υιοθετήσει ήδη το ένα ή το άλλο σύστημα και να επεκτείνουν την γκάμα τους. Οι εταιρείες παροχής αυτών των καυσίμων όμως είναι ανέτοιμες να υποστηρίξουν μία επέκταση διανομής (με επαρκή πρατήρια) χωρίς να ξέρουν τι θα επικρατήσει στο μέλλον. Από την άλλη μεριά, ο καταναλωτής δεν είναι σίγουρος αν σε μια σύγκρουση δεν θα βρεθεί στον αέρα με όλα αυτά τα εύφλεκτα που φιλοξενούνται κάτω από το κάθισμά του.
Βιοκαύσιμα
Πολύ χρήσιμα για να εξαλειφθούν οι χωματερές. Όταν όμως στερέψουν τα σκουπίδια, το κριθάρι, η ελαιοκράμβη κι άλλα ενεργειακά φυτά, η πείνα -που ήδη απειλεί τον μισό πλανήτη- θα τον απειλεί ολόκληρο. Είναι άδικο για να πας μια βόλτα μέχρι το Σούνιο να «κάψεις» το φαΐ ενός πολίτη τριτοκοσμικής χώρας.
Μπαταρίες ιόντων λιθίου
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποκτούν μερικά από τα προσόντα των βενζινοκίνητων χάρη στις νέες μπαταρίες: είναι πιο ελαφριές, λιγότερο ογκώδεις, έχουν αυτονομία μέχρι 200 χλμ. χωρίς επαναφόρτιση, ενώ όταν χρειαστεί φορτίζονται σε ένα 10λεπτο στο 75% και πλήρως σε ένα βράδυ. Έτσι, πολλοί κατασκευαστές νομίζουν ότι βρήκαν το εναλλακτικό καύσιμο χωρίς να ασχοληθούν καν με τα υβριδικά. Η καρδιά του προβλήματος, όμως, είναι η επάρκεια ηλεκτρισμού για όλες τις δουλειές.
aboutmylamiaΑπό τα τέλη του 18ου αιώνα λειτουργούσαν ηλεκτροκινητήρες στους τέσσερις τροχούς. Στις αρχές του 20ού αιώνα κυκλοφορούσαν περισσότερα από 40.000 τέτοια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Το 1900 πάνω από το 1/3 των αυτοκινήτων σε κυκλοφορία ήταν ηλεκτρικά. Η αυτονομία τους όμως ήταν περιορισμένη σε μερικές δεκάδες χιλιόμετρα και οι κλασικές μπαταρίες μόλυβδου αποφορτίζονταν γρήγορα, με αποτέλεσμα το όνειρο της ηλεκτροκίνησης να σβήσει.
Υδρογόνο-Κυψέλες καυσίμου-Φυσικό αέριο
Βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο, με ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν υιοθετήσει ήδη το ένα ή το άλλο σύστημα και να επεκτείνουν την γκάμα τους. Οι εταιρείες παροχής αυτών των καυσίμων όμως είναι ανέτοιμες να υποστηρίξουν μία επέκταση διανομής (με επαρκή πρατήρια) χωρίς να ξέρουν τι θα επικρατήσει στο μέλλον. Από την άλλη μεριά, ο καταναλωτής δεν είναι σίγουρος αν σε μια σύγκρουση δεν θα βρεθεί στον αέρα με όλα αυτά τα εύφλεκτα που φιλοξενούνται κάτω από το κάθισμά του.
Βιοκαύσιμα
Πολύ χρήσιμα για να εξαλειφθούν οι χωματερές. Όταν όμως στερέψουν τα σκουπίδια, το κριθάρι, η ελαιοκράμβη κι άλλα ενεργειακά φυτά, η πείνα -που ήδη απειλεί τον μισό πλανήτη- θα τον απειλεί ολόκληρο. Είναι άδικο για να πας μια βόλτα μέχρι το Σούνιο να «κάψεις» το φαΐ ενός πολίτη τριτοκοσμικής χώρας.
Μπαταρίες ιόντων λιθίου
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποκτούν μερικά από τα προσόντα των βενζινοκίνητων χάρη στις νέες μπαταρίες: είναι πιο ελαφριές, λιγότερο ογκώδεις, έχουν αυτονομία μέχρι 200 χλμ. χωρίς επαναφόρτιση, ενώ όταν χρειαστεί φορτίζονται σε ένα 10λεπτο στο 75% και πλήρως σε ένα βράδυ. Έτσι, πολλοί κατασκευαστές νομίζουν ότι βρήκαν το εναλλακτικό καύσιμο χωρίς να ασχοληθούν καν με τα υβριδικά. Η καρδιά του προβλήματος, όμως, είναι η επάρκεια ηλεκτρισμού για όλες τις δουλειές.
0 σχόλια
Δημοσίευση σχολίου