Μπικίνι με ενίσχυση στο σουτιέν που απευθυνόταν σε επτάχρονα κορίτσια κυκλοφόρησε στην αγορά γνωστή εταιρεία ένδυσης στη Βρετανία προκαλώντας την έντονη αντίδραση πολιτικών και φορέων για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών. Το μαγιό αποσύρθηκε τελικά από τα ράφια των καταστημάτων όταν η βρετανική εφημερίδα «Τhe Sun» χαρακτήρισε το προϊόν στην πρώτη σελίδα «παιδοφιλικό μπικίνι». Η Ρrimark, η εταιρεία που εμπνεύστηκε το ενισχυμένο σουτιέν για «μικρομέγαλα» κορίτσια, ανακοίνωσε ότι όσα κέρδη αποκόμισε από τις πωλήσεις του προϊόντος θα διατεθούν σε φιλανθρωπικό ίδρυμα για παιδιά. Παρά την άμεση απόσυρσή του, η κυκλοφορία του προϊόντος εξόργισε γονείς, οργανώσεις υπέρ των δικαιωμάτων των παιδιών αλλά και κορυφαίους πολιτικούς στη Βρετανία, που είπαν ότι προωθεί την παιδική σεξουαλικότητα και εξαναγκάζει τα μικρά κορίτσια να μεγαλώσουν πρόωρα.


Ο ηγέτης του Συντηρητικού Κόμματος Ντέιβιντ Κάμερον χαρακτήρισε το μπικίνι «πέρα για πέρα προσβλητικό» προσθέτοντας: «Το είδος της χώρας που επιθυμώδεν είναι απλά μια κυβέρνηση που θα αισθάνεται εξοργισμένη από την πρώιμη εμπορευματοποίηση και σεξουαλικοποίηση των παιδιών μαςαλλά και επιχειρήσεις που θα αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους». Η Ρrimark δεν είναι η πρώτη εταιρεία ένδυσης που δέχεται πυρά για τη διάθεση στην αγορά σουτιέν ενισχυμένων με «μαξιλαράκια» για παιδιά κάτω των δέκα ετών.
Εδώ και πολλά χρόνια κυβερνήσεις και οργανώσεις σε όλον τον κόσμο εκφράζουν την ανησυχία τους για την κυκλοφορία προϊόντων ή τη δημιουργία εικόνων που προωθούν τη σεξουαλικοποίηση των παιδιών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ενθαρρύνουν την παιδοφιλία.
Οι κούκλες Μπάρμπι, π.χ., έχουν χαρακτηριστεί ακατάλληλες εξαιτίας των έντονων καμπύλων στην κατασκευή του σώματός τους.
Σε μια έκθεσή της το 2007 η Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία ανέφερε ότι, όταν τα παιδιά ή οι γονείς τους αγοράζουν προϊόντα που είναι σχεδιασμένα για να τα κάνουν να φαίνονται θελκτικά και όταν το στυλ τους καθορίζεται βάσει εκείνου των σέξι διασημοτήτων που θαυμάζουν, τότε μετατρέπονται σε σεξουαλικά αντικείμενα.
Πρόσφατη έκθεση για λογαριασμό της βρετανικής κυβέρνησης σχετικά με τη σεξουαλικότητα των παιδιών καλεί τα εμπορικά καταστήματα και τις οργανώσεις γονέων να καθορίσουν μαζί το γενικό πλαίσιο για το ποια ρούχα είναι κατάλληλα για κάθε ηλικιακή ομάδα.
«Με το να υπερτονίζεται η σεξουαλικότητά τους μέσω της μόδαςκαθίσταται δυσκολότερο για τα κορίτσια να εκτιμήσουν τον εαυτό τους μέσω άλλων πλευρών της ταυτότητάς τους» προειδοποιεί η ελληνικής καταγωγής επικεφαλής της έκθεσης ψυχολόγος Λίντα Παπαδόπουλος.
tovima.gr
Bookmark and Share


Share/Save/Bookmark

Δημοσίευση σχολίου

.

 aw2
 aw2