Τελικά μάλλον τα λεφτά μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία. Αλλά μόνο αν τα ξοδέψουμε σωστά. Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζει νέα μελέτη, η οποία αντλεί στοιχεία από 8 διαφορετικές έρευνες.
Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, οι αγορές που σχετίζονται με νέες εμπειρίες μπορούν να μας δώσουν μεγαλύτερη χαρά από αυτές που αφορούν υλικά αγαθά. Δηλαδή, στο τέλος θα νιώσουμε περισσότερο ευτυχισμένοι αν ξοδέψουμε τα ίδια χρήματα για ένα μακρινό ταξίδι απ’ ότι για να αγοράσουμε εκείνο το νέο αμάξι που από καιρό έχουμε βάλει στο μάτι.
Οι λόγοι είναι απλοί και είναι οι ακόλουθοι:
Πρώτον, όταν αγοράζουμε υλικά αγαθά είναι περισσότερο πιθανό να αφοσιωθούμε σε λεπτομέρειες και, εν τέλει, να μετανιώσουμε για την αγορά μας.
Για παράδειγμα, αν αγοράσουμε ένα ακριβό ζευγάρι παπούτσια, σαφώς στην αρχή θα νιώσουμε ικανοποιημένοι. Αλλά μετά θα καθίσουμε και θα σκεφτούμε αν τελικά άξιζε να δώσουμε τόσα λεφτά, στο κάτω-κάτω πρόκειται απλά για ένα –εντάξει, άλλο ένα- ζευγάρι παπούτσια. Και μετά θα περάσουμε μπροστά από τη βιτρίνα ενός άλλου καταστήματος που πουλάει τα νέα μας παπούτσια πολύ φθηνότερα. Ή θα έρθουν οι εκπτώσεις και το νέο μας απόκτημα θα κοστίζει τα μισά από όσα δώσαμε για να το αποκτήσουμε. Αποτέλεσμα; Θα νιώσουμε τύψεις ή θα νιώσουμε ότι εξαπατηθήκαμε. Δεν ισχύει, όμως, το ίδιο για ένα ακριβό ταξίδι. Αν, δηλαδή, περάσουμε καλά, δεν είναι πιθανό να καθίσουμε να σκεφτούμε πόσο μας κόστισε. Κι ας το διπλανό ταξιδιωτικό πρακτορείο έχει αυτό το μήνα προσφορές.
Δεύτερον, τα υλικά αγαθά μπορούν να συγκριθούν ευκολότερα.
Εξηγούμαστε: έστω ότι είμαστε διχασμένοι μεταξύ ενός Sony Reader και ενός Kindle. Και τα δυο προσφέρουν, λίγο-πολύ, την ίδια υπηρεσία. Και αποφασίζουμε, για κάποιον λόγο, να αγοράσουμε το πρώτο. Λίγες μέρες μετά, όμως, βρίσκουμε ένα φίλο μας, ο οποίος μας εξυμνεί τις αρετές του Kindle, συγκρίνοντας το με το άλλο αντίστοιχο προϊόν. Ή ανοίγουμε ένα περιοδικό και βλέπουμε μια συγκριτική μελέτη των δυο gadgets, στην οποία το Kindle αναδεικνύεται νικητής. Είναι, τότε, πιθανό να μετανιώσουμε και πάλι την αγορά μας και να ευχόμαστε να είχαμε αγοράσει το άλλο προϊόν. Πόσο πιθανό είναι, όμως, να μετανιώσουμε που δοκιμάσαμε τη σπεσιαλιτέ ενός εστιατορίου, τη στιγμή που μας άρεσε τόσο, ακόμα κι αν το απέναντι εστιατόριο είναι ευρέως αποδεκτό ότι την φτιάχνει καλύτερα; Απλά θα κλείσουμε τραπέζι στο δεύτερο εστιατόριο και μετά θα συγκρίνουμε ικανοποιημένοι –και διπλά χορτασμένοι- τα δυο πιάτα.
Τρίτον, είναι πιο πιθανό να ζηλέψουμε στην περίπτωση των υλικών αγαθών.
Οδηγούμε στο σπίτι το καινούργιο μας αυτοκίνητο, περιμένοντας γεμάτοι περηφάνια να το δείξουμε, κάνοντας την αναμενόμενη επίδειξη, στον γείτονά μας. Και μόλις έχουμε φτάσει στο γκαράζ διαπιστώνουμε ότι ο εν λόγω κύριος έχει αγοράσει, λόγου χάρη, μια Porsche και κοιτάζει αφ’ υψηλού το δικό μας, ταπεινό αλλά ολοκαίνουργιο, αμάξι. Και αμέσως νιώθουμε ζήλια και το νέο μας απόκτημα δεν σημαίνει πια τίποτα στα μάτια μας. Αν όμως εμείς έχουμε πάει στο Παρίσι ενώ ο γείτονας στις Μαλδίβες; Προφανώς μπορεί να ζηλέψουμε το νέο του μαύρισμα, αλλά τη στιγμή που μας εξιστορεί τα κατορθώματα του στις παραλίες εμείς δεν μπορούμε να βγάλουμε από το μυαλό μας την υπέροχη θέα της γαλλικής πρωτεύουσας από τον Πύργο του Άιφελ. Και αυτό και μόνο αρκεί για να κάνει τη διαφορά.
tvxs.gr
Bookmark and Share


Share/Save/Bookmark

Δημοσίευση σχολίου

.

 aw2
 aw2