aw2

Σε «σύγκρουση» αναμένεται να βρεθούν Google και το Facebook καθώς η αγορά των κοινωνικών υπηρεσιών δικτύωσης γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική.
Την Τρίτη, η Google παρουσίασε μια νέα υπηρεσία που ονομάζεται Google Buzz και θα επιτρέπει στους χρήστες της υπηρεσίας Gmail της Google να ανταλλάσσουν ενημερώσεις, φωτογραφίες και βίντεο. Η υπηρεσία θα έχει να ανταγωνιστεί ιστότοπους όπως το Facebook και το Twitter που λαμβάνουν ένα συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό του χρόνου που οι χρήστες τους περνούν σε απευθείας σύνδεση.Οι σύνδεσμοι που μπορεί κανείς να βρει στα κοινωνικά δίκτυα στέλνουν ένα ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών σε ολόκληρο το Web που ενδέχεται να αποδυναμώσει τη θέση της Google ως πρωταρχικό εργαλείο πλοήγησης στο Διαδίκτυο.Επιπλέον το Facebook αναμένεται να ανακοινώσει την βελτίωση των υπηρεσιών ζωντανής συνομιλίας του χώρου της, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να ενσωματωθεί σε άλλες υπηρεσίες, όπως το AIM, το δίκτυο άμεσων μηνυμάτων της AOL που είναι από τα δημοφιλέστερα στις ΗΠΑ.
Το Buzz είναι μία από τις πιο τολμηρές προσπάθειες της Google να οικοδομήσει ένα κοινωνικό δίκτυο που να μπορεί να ανταγωνιστεί με το Facebook και το Twitter.
Η υπηρεσία είναι τοποθετημένη στο Gmail, το οποίο έχει ήδη 176 εκ. χρήστες, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς, comScore. Το Buzz έρχεται με έναν ήδη ενσωματωμένο κύκλο φίλων, ένα group που επιλέγεται αυτόματα από τη Google και βασίζεται στους ανθρώπους με τους οποίους ένας χρήστης επικοινωνεί πιο συχνά στο Gmail της Google μέσω της υπηρεσίας συνομιλίας.
Όπως και άλλες κοινωνικές υπηρεσίες, το Buzz επιτρέπει στους χρήστες να δημοσιεύουν ενημερώσεις κατάστασης που περιλαμβάνουν κείμενο, φωτογραφίες από υπηρεσίες όπως το Picasa της Google και το Flickr της Yahoo, βίντεο από το YouTube και μηνύματα από το Twitter. Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι πολλά από τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας μιμούνται αυτά του Facebook.«Είναι μια άμεση πρόκληση ειδικά για το Facebook» υποστηρίζει ο κοινωνικός αναλυτής ΜΜΕ της Altimeter Group, Jeremiah Owyang.
Σύμφωνα με στελέχη της Google, το Buzz αναμένεται να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος της υπερφόρτωσης πληροφοριών, καθώς η Google θα εφαρμόσει αλγόριθμους προκειμένου να βοηθήσει τους ανθρώπους να βρίσκουν ευκολότερα τις πιο σχετικές, με αυτές που αναζητούν, πληροφορίες.
«Η ροή των μηνυμάτων έχει μετατραπεί σε χείμαρρο» υποστηρίζει σε ο Bradley Horowitz, αντιπρόεδρος για την ανάπτυξη των προϊόντων της Google. «Πιστεύουμε ότι αυτό έχει γίνει ένα πρόβλημα κλίμακας Google» σημειώνει.
Από την πλευρά του ο συνιδρυτής της Google, Sergey Brin, δήλωσε ότι με την προσφορά κοινωνικής επικοινωνίας, η οποία κατά κύριο λόγο έχει χρησιμοποιηθεί για ψυχαγωγικούς σκοπούς, το Buzz θα γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ εργασίας και ελεύθερου χρόνου. «Η γεφύρωση των δύο αυτών κόσμων είναι πολύ δυνατή κίνηση» υποστήριξε ο Brin σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι είχε χρησιμοποιήσει το Buzz βοηθητικά για να γράψει ένα άρθρο Op-Ed για την εφημερίδα «New York Times» για να ζητήσει τη γνώμη των άλλων εργαζομένων της Google.
Η Google δίνει επίσης τη δυνατότητα προσαρμογής των κινητών τηλεφώνων στο Buzz υφασμένα σε κινητά τηλέφωνα, μέσω μίας διαδικτυακής τοποθεσίας κινητών τηλεφώνων και της εφαρμογής χαρτογράφησης Google. Οι χρήστες θα μπορούν να δουν τις ενημερώσεις που οι φίλοι τους έχουν στείλει από συγκεκριμένα σημεία.
Η Microsoft, η AOL και η Yahoo δίνουν επίσης τη δυνατότητα στα μέλη τους να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες e-mail για να λαμβάνουν ενημερώσεις από κοινωνικά δίκτυα.
Το Facebook αντέδρασε προσεκτικά απέναντι στη νέα υπηρεσία της Google. «Δεν είχαμε ακόμη την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε το Buzz της Google» τόνισε ο Larry Yu, εκπρόσωπος του Facebook και υπογράμμισε «σε γενικές γραμμές είμαστε υποστηρικτές των τεχνολογιών που βοηθούν το διαδίκτυο να γίνει πιο κοινωνικό και τον κόσμο πιο ανοιχτό απέναντι σε αυτό. Ενδιαφερόμαστε να δούμε πως θα εξελιχθεί το Buzz της Google με την πάροδο του χρόνου».
Την ίδια στιγμή, το Facebook, επιχειρεί τη δική του εισβολή στην επιχείρηση των μηνυμάτων, όπου η Google μεσουρανεί. Σχεδιάζει σύντομα να ανακοινώσει την προώθηση του Jabber, μία τεχνολογική υποδομή για συνομιλίες σε πραγματικό χρόνο που θα επιτρέπουν στους κατασκευαστές λογισμικού άμεσων μηνυμάτων να συνδυάζουν την όλο και πιο δημοφιλή υπηρεσία συνομιλίας του Facebook με τη δική τους.
Η AOL σχεδιάζει να ενσωματώσει άμεσα το Facebook στην δημοφιλή υπηρεσία AIM που χρησιμοποιείται από 17 εκ. άτομα το μήνα. Οι χρήστες του AIM θα είναι σε θέση να συνδεθούν στο Facebook από την AIM και να δουν ποιοι φίλοι τους βρίσκονται online και είναι διαθέσιμοι για συνομιλία.
«Δεν φιλοδοξούμε να είμαστε απλά μία διαδικτυακή ιστοσελίδα όπου οι άνθρωποι συνδέονται και επικοινωνούν με τους φίλους τους» δήλωσε ο Ethan Beard, διευθυντικό στέλεχος του Facebook και πρώην στέλεχος της Google. «Θέλουμε να είμαστε η υποκείμενη τεχνολογία που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους όπου κι αν βρίσκονται στον Παγκόσμιο Ιστό».
tvxs.gr
Bookmark and Share


Share/Save/Bookmark

Δημοσίευση σχολίου

.

 aw2
 aw2