Τα πρώτα της βήματα στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης πραγματοποιεί το Facebook. Το γνωστό κοινωνικό δίκτυο λειτουργεί δοκιμαστικά μια νέα εφαρμογή με την ονομασία Questions (Ερωτήσεις), που επιτρέπει στους χρήστες να θέτουν ερωτήσεις στα υπόλοιπα 500 εκατομμύρια χρήστες του Facebook.
Προς το παρόν η υπηρεσία χρησιμοποιείται από μια επιλεγμένη ομάδα χρηστών του Facebook και θα «εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου», αναφέρει η ιστοσελίδα. Μια τέτοια εξέλιξη θα φέρει το κοινωνικό δίκτυο αντιμέτωπο με αντίστοιχες δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Yahoo Answers, το Twitter και μηχανές αναζήτησης όπως το Ask.com.«Ο πυρήνας της αναζήτησης είναι η ερώτηση που θέτει ο χρήστης», εξήγησε ο Ντάνι Σάλιβαν, αρχισυντάκτης του blog Search Engine Land. «Εδώ και χιλιάδες χρόνια απευθύνουμε ερωτήσεις σε ανθρώπους που εμπιστευόμαστε. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια όμως εξελιχθήκαμε με τις μηχανές αναζήτησης». Ο Σάλιβαν επεσήμανε ότι το Questions είναι στην ουσία μια επιστροφή στην περισσότερο προσωποποιημένη αναζήτηση.
Πριν από μερικούς μήνες, ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, είχε δηλώσει ότι το μέλλον του Διαδικτύου έχει να κάνει με τον τρόπο που οι φίλοι, ή αυτό που αποκάλεσε «κοινωνικό γράφημα», καθοδηγούν τον χρήστη online. Πολλοί τότε είχαν ερμηνεύσει αυτή τη δήλωση ως άμεση πρόκληση προς την αυτοματοποιημένη μηχανή αναζήτηση της Google.
Το εγχείρημα του Facebook ωστόσο, δεν φαίνεται να απειλεί την ύπαρξη του αμερικανικού κολοσσού της διαδικτυακής αναζήτησης. «Είναι πολύ δύσκολο για οποιονδήποτε να απειλήσει την κυριαρχία της Google στη διαδικτυακή αναζήτηση», σημείωσε ο Σάλιβαν. «Η κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση του Διαδικτύου είναι πολύ ακριβή και επιπλέον το Facebook δε φαίνεται να διαθέτει τις ικανότητες για να κάνει κάτι τέτοιο».
Αυτό που διαθέτει όμως το Facebook, συνεχίζει ο Σάλιβαν, είναι κοινωνικούς δεσμούς, που επιτρέπουν στους χρήστες να θέτουν τα ερωτήματα τους σε άλλους χρήστες που εμπιστεύονται. Ταυτόχρονα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να θέτουν το ερώτημα τους στους φίλους τους, σε κάποια μικρότερη επιλεγμένη ομάδα, ή σε όλους τους χρήστες του Facebook, εξήγησε ο Μπλέικ Ρος, στέλεχος της εταιρείας, σε σχετικό δημοσίευμα σε blog. Επιπλέον, θα δίνεται η δυνατότητα για τη δημιουργία δημοσκοπήσεων, ενσωμάτωση φωτογραφιών και σύνδεση των ερωτήσεων με σχετικά θέματα.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Νέιτ Έλιοτ, αναλυτής της εταιρείας Forrester, η είσοδος στην αγορά των μηχανών αναζήτησης δεν είναι ο κύριος λόγος ανάπτυξης της νέας υπηρεσίας από την πλευρά του Facebook. «Ο στόχος είναι η δημιουργία ακόμη περισσότερων δεδομένων από τους χρήστες», τόνισε στο BBC. «Όσο περισσότερο μπορούν να παρακινήσουν τους χρήστες να δείξουν ότι ενδιαφέρονται ή ότι έχουν ειδική άποψη σε ένα θέμα, τόσο πιο εύκολη γίνεται η στόχευση τους για εμπορικούς και διαφημιστικούς σκοπούς».
nerdtechnews


Share/Save/Bookmark

Δημοσίευση σχολίου

.

 aw2
 aw2