aw2

Από τα γνωστότερα πρόσωπα στο χώρο της ελεύθερης και τώρα πλέον και στο ψαροτούφεκο. Απλός και προσιτός σε όλους προσπαθεί κάθε στιγμή να μεταδίδει γνώση και ήθος. Τον συναντήσαμε που αλλού, στη θάλασσα και ξεκλέψαμε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του για να μας πει πως βλέπει τα πράγματα γύρω από τον τρόπο ζωής που λέγεται……….ψαροτούφεκο
Μανώλη ξεκίνησες από την ελεύθερη κατάδυση και τώρα κάνεις μία νέα αρχή στο ψαροτούφεκο. Τι ήταν αυτό που σε ώθησε σε αυτή την κίνηση και γιατί;
Αν πας πολλά χρόνια πίσω θα δεις ότι ξεκίνησα από το αγωνιστικό ψαροτούφεκο και μετά μπήκα στην ελεύθερη κατάδυση . Η επιλογή για την συμμετοχή σε ένα αγώνα ψαροτούφεκου ή ελεύθερης κατάδυσης έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Είναι οι ημερομηνίες τους , ο χρόνος που χρειάζεται να αφιερώσεις για τον καθένα , οι υποχρεώσεις και φυσικά η διάθεση .
Σίγουρα η πρωτιά στο φετινό πανελλήνιο πρωτάθλημα ήταν η καλύτερη σου στιγμή. Τι ήταν αυτό που έφερε την πρωτιά;
Αν αναφέρεσαι γενικώς στις καλύτερες στιγμές μου, θα σου πω πως αυτές έχουν να κάνουν με την οικογένειά μου. Τώρα για αγωνιστικές στιγμές, έχω να θυμηθώ τόσα πολλά από την κολύμβηση, το πόλο και την ελεύθερη κατάδυση που δεν θα μπορούσα να το ξεχωρίσω τόσο εύκολα από τα υπόλοιπα. Τα βάζω όλα στο ίδιο επίπεδο.
Αυτό που έφερε την πρωτιά ήταν με σειρά βαρύτητας, η υποστήριξη από την οικογένειά μου και τους φίλους μου και η σκληρή δουλειά κατά την διάρκεια της προετοιμασίας του αγώνα.
Το φετινό πρωτάθλημα είχε μία πρωτιά, δηλαδή την συμμετοχή της φίλης μας Κατερίνας Τοπούζογλου. Ποια η γνώμη σου γενικά για τη συμμετοχή των γυναικών στο πανελλήνιο πρωτάθλημα;
Πρώτα από όλα να διευκρινίσουμε ότι η απάντησή προέρχεται από κάποιον ο οποίος είναι παντρεμένος με μια γυναίκα η οποία έστω και περιστασιακά ασχολείται με το ψαροτούφεκο.
Για εμένα στο συγκεκριμένο πανελλήνιο πρωτάθλημα την στιγμή που ο κανονισμός δεν προέβλεπε το φύλο των συμμετεχόντων και σαν όρους συμμετοχής έθετε μόνο την ηλικία και την ελληνική υπηκοότητα δεν μπορούσαμε να αρνηθούμε. Πόσο μάλλον την στιγμή που υπήρχε το “δεδικασμένο” του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2008 οπού και έλαβε μέρος μια γυναικά από την Ρωσία. Στην επίμαχη ερώτηση στην συνεδρίαση της Επιτροπής Αλιείας όπου έλαβε χώρα έκτακτα για αυτό το θέμα, εγώ ψήφισα υπέρ, όχι τόσο για τα παραπάνω αλλά γιατί επρόκειτο για έναν ακόμη συμμετέχοντα στο πανελλήνιο πρωτάθλημα και δεν έχουμε την “πολυτέλεια” να διώχνουμε κανέναν.
Με τα γεγονότα να επιβάλουν να πάρουμε αποφάσεις από εδώ και πέρα θα υπάρχει ξεχωριστή κατάταξη και πιθανότατα θα είναι και σε ξεχωριστό αγώνα από το ατομικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ανδρών .
Υπάρχει μέλλον στο αγωνιστικό ψαροτούφεκο; Τι θα έπρεπε να γίνει κατά τη γνώμη σου για την βελτίωση κάποιων πραγμάτων;
Το αγωνιστικό ψαροτούφεκο (οι παράγοντες που είναι υπεύθυνοι για αυτό, δηλαδή Επιτροπή Υποβρύχιας Αλιείας της ομοσπονδίας και ΠΣΑΥΚ) έχουν επιδείξει πολύ μεγάλη ωριμότητα τα τελευταία χρόνια . Αφουγκράζονται τις ανάγκες του αθλήματος αλλά και τις διαθέσεις της εποχής και με γνώμονα το συμφέρον του ψαροτούφεκου (αγωνιστικού και μη) παίρνουν τις σωστές αποφάσεις . Βελτιώσεις πάντα θα χρειάζονται και πάντα θα γίνονται με στόχο την βελτίωση και προώθηση του αθλήματος.
Ποια τεχνική είναι αυτή που σου αρέσει πιο πολύ να εφαρμόζεις και γιατί;
Λατρεύω το ρηχό ψάρεμα. Μου αρέσουν γευστικά πολύ τα είδη που κυνηγάς με αυτές τις μεθόδους (λαβράκια, γοφάρια κτλ )και μου δίνει μεγάλη ικανοποίηση η σύλληψη ενός καλού θηράματος στα ρηχά .Επίσης έχω την εντύπωση ότι με την ενασχόληση στα ρηχά παιδεύεσαι περισσότερο και μαθαίνεις πιο γρήγορα . Προσωπικά αφιερώνω χρόνο σε κάθε ψάρεμά μου σε μικρά και μεσαία βάθη .
Υπάρχουν μέρη που έχεις ψαρέψει και που σου άρεσαν περισσότερο; Ποια η γνώμη σου για την λεγόμενη διαχείριση ψαρότοπου;
Μορφολογικά λατρεύω το βυθό των Κυθήρων. Από άποψη θηραμάτων ο αγαπημένος μου τόπος είναι αυτός που έχει τα περισσότερα ψάρια. Έχω την τύχη (η την ατυχία ) να έχω μάθει να ψαρεύω σε δύσκολες από πλευράς ορατότητας και θερμοκρασίας συνθήκες,έτσι αν έχει τα ψάρια που θέλω να πιάσω, είμαι ικανός να βουτήξω και σε πηγάδι (που λέει ο λόγος).
Πιστεύω πως η διαχείριση τόπων είναι έννοια ταυτόσημη το ψαροντούφεκο . Η εποχή που οι ψαροκυνηγοί έπιαναν όσα περισσότερα και ότι μπορούσαν έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Είσαι αντιπρόσωπος της Njord εδώ και αρκετό καιρό. Θα θέλαμε να μας πεις τι εξοπλισμό χρησιμοποιείς; Στολή, όπλα;
Η εταιρία NJORD δημιουργήθηκε από εμάς (Μ. Σαρίδου -Εμ. Γιάνκο )με στόχο να καλύψει κάποια κενά που υπήρχανε στην ελληνική καταδυτική πραγματικότητα . Με γνώμονα τον άνθρωπο και όχι το συμφέρον σκοπεύουμε να χαράξουμε την δική μας πορεία στον χώρο.
Η στολές που χρησιμοποιώ είναι είτε δικής μας κατασκευής είτε standard νούμερο της εταιρίας PICASSO . Τα συμβατικά μου όπλα είναι όλα της εταιρίας PICASSO στημένα με τρόπο τέτοιο που να ανταποκρίνονται στις δικές μου ανάγκες και τα πολύ μεγάλα μου είναι κατασκευές από ξύλο teak.
Τελικά τα εργαλεία κάνουν τον ψαροκυνηγό ή η εμπειρία;
Είναι λίγο από όλα. Βασικά χρειάζεται διάθεση και χρόνο για την εξοικείωση με τον εξοπλισμό και τη συλλογή εμπειριών.
Υπάρχουν αρκετοί νέοι ψαροτουφεκάδες που κυριολεκτικά αντιγράφουν τους επώνυμους ψαροτουφεκάδες. Θα θέλαμε να μας πεις η καλύτερα να πεις σε όλους τι πρέπει να κάνουν για να φτάσουν σε επιθυμητά επίπεδα ψαρευτικά η και όχι;
Η στείρα αντιγραφή δεν βοήθησε ποτέ κανέναν και σε τίποτα. Το ζητούμενο είναι η κατανόηση κάποιας συμπεριφοράς, και αυτό είναι που θα δώσει σε βάθος χρόνου αποτέλεσμα.
Πεποίθησή μου είναι ότι δεν υπάρχει δεδομένη συνταγή επιτυχίας για κάτι. Νομίζω πως το κλειδί βρίσκεται σε στοιχεία του χαρακτήρα και όχι σε συγκεκριμένες πράξεις. Η επιμονή, η υπομονή, το ανήσυχο πνεύμα και ο καλός συνδυασμός αυτών νομίζω ότι θα δώσουν κάποιο αποτέλεσμα.
Τελειώνοντας θα θέλαμε μια ευχή για τους φίλους της θάλασσας.
Μέσα από την καρδία μου καλές θάλασσες .
divemag


Share/Save/Bookmark

Δημοσίευση σχολίου

.

 aw2
 aw2